gtb-holme.dk

50 års jubilæum (1972-2022) og "still going strong"

Præsentation af grundejerforeningen

Under opbygning


Hér beskrives vores storartede forening i overskrifter. 


kontakt@gtb-holme.dk





Bestyrelsens sammensætning og ansvarsområder

Formand

Rasmus Lund Sørensen

Bjødstrupvej 11

formand@gtb-holme.dk

Kasserer

Christian Juul Nicolaisen

Bjødstrupvej 41

kasserer@gtb-holme.dk

Sekretær

Mads Mikkelsen

Tulshøjvej 58

kontakt@gtb-holme.dk

Grønne områder


Arrangementer





Trailer

Rasmus Lund Sørensen

- som ovenfor


Hjemmeside

Ulrick Skipper Espelund

Bjødstrupvej 45

webmaster@gtb-holme.dk

Renholdelse m.m.


Renholdelse m.m.



Generalforsamling

Næstkommende generalforsamling er februar 2025. Forslag til behandling på generalforsamlingen kan indsendes til bestyrelsen senest 31.12.2024, f.eks. pr. e-mail til kontakt@gtb-holme.dk.


Referater

Tidligere års indkaldelser og referater fra generalforsamlinger kan findes hér:


Generalforsamling 2024

Generalforsamling 2023

Generalforsamling 2022

Generalforsamling 2021

Generalforsamling 2020

Generalforsamling 2019

Generalforsamling 2018

Generalforsamling 2017

Generalforsamling 2016

Generalforsamling 2015

Generalforsamling 2014


(enkelte links virker ikke endnu)




Andre officielle

Beskrivelse af de bestemmelser der er vedtaget angående tagsten, hakkebræt osv.





Vedtægter for Grundejerforeningen Tulshøjvej og Bjødstrupvej

 

§ 1  Navn

Foreningens navn er "Grundejerforeningen Tulshøjvej og Bjødstrupvej"

 

§ 2  Formål

Foreningens formål er at varetage anliggender af fælles interesse for medlemmerne

 

 § 3  Medlemskab

Stk. 1:

De til enhver tid værende ejere af de fra matrikel nr. 5 aa Holme by og sogn udstykkede 62 rækkehusparceller er tinglyste medlemmer af foreningen og som følge heraf forpligtede til at betale kontingent, jf. § 4.

Stk. 2:

Når betegnelsen ”hus” anvendes i de foreliggende vedtægter, betegner dette hele ejerkredsen af den relevante parcel som beskrevet i stk. 1.

 

§ 4  Regnskabsår og kontingent

Stk. 1:

Foreningens regnskabsår er kalenderåret.

Stk. 2:

For hvert hus betales et årligt kontingent, hvis størrelse fastsættes på den ordinære generalforsamling. Kontingentet forfalder til betaling pr. 1. april samme år.

­­

§ 5  Generalforsamlingen

Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.

 

§ 6

Stk. 1:

Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i februar måned med følgende dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år
  3. Aflæggelse af revideret regnskab
  4. Behandling af indkomne forslag
  5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af kontingent
  6. Valg af bestyrelse, suppleant, revisor og revisorsupplean
  7. Eventuelt

Der kan ikke sættes forslag til afstemning under punktet ”7. Eventuelt”.

Stk. 2:

Skriftlig indkaldelse til generalforsamlingen skal ske til det enkelte hus med mindst 8 dages varsel. Dagsorden, indkomne forslag samt regnskab vedlægges.

Stk. 3:

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt fremsendes til formanden senest 1. januar.

Stk. 4:

Generalforsamlingen er beslutnings-dygtig uanset de fremmødtes antal.

Stk. 5:

Afstemninger foretages ved håndsoprækning og afgøres ved stemmeflertal.

Dog skal afstemning vedrørende dagsordenens punkt 4, 5 og 6 ske skriftligt, hvis et fremmødt medlem begærer det.

Stk. 6.

Der kan afgives én stemme pr. hus. Stemme kan afgives personligt af et medlem af grundejerforeningen, eller ved skriftlig fuldmagt, som kun kan gives til et andet stemmeberettiget medlem.

 

§ 7

Stk. 1:

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når

  1. bestyrelsen finder anledning dertil, eller
  2. medlemmer fra mindst 1/3 af husene indgiver skriftlig begæring herom til bestyrelsen med angivelse af de forslag, som ønskes drøftet.

Stk. 2:

I de tilfælde, som er nævnt i stk. 1, nr. 2, skal generalforsamlingen afholdes senest 14 dage efter begæring herom er modtaget af bestyrelsen.

Stk. 3:

Reglerne om indkaldelse, beslutningsdygtighed og stemmeret i forbindelse med ordinær generalforsamling finder tilsvarende anvendelse i forbindelse med ekstraordinære generalforsamlinger

 

§ 8  Bestyrelsen

Stk. 1:

Foreningen ledes af en bestyrelse bestående af 5 medlemmer fra hver sit hus.

Stk. 2:

Bestyrelsens medlemmer samt 1 suppleant for disse vælges af generalforsamlingen for et tidsrum af 2 år, således at 3 bestyrelsesmedlemmer fratræder de ulige år og 2 de lige år. Genvalg kan finde sted.

Stk. 3:

Bestyrelsens medlemmer og suppleanten skal bo fast i huse i grundejerforeningen, jf. § 3 stk. 2.

Stk. 4:

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, kasserer og sekretær.

 

§ 9

Stk. 1:

Bestyrelsen råder over foreningens midler i overensstemmelse med vedtægterne og de på generalforsamlingen vedtagne beslutninger.

Stk. 2:

Bestyrelsen kan indlede forhandlinger med myndigheder m.fl. samt indlede samarbejde med andre organisationer og foreninger med fælles interesse.

Stk. 3:

Bestyrelsen kan ikke uden generalforsamlingens forudgående tilslutning optage lån på vegne af foreningen eller dens medlemmer.

 

§ 9a  Tegningsregel

Grundejerforeningen tegnes af to medlemmer af bestyrelsen i forening. Mindst et af de to medlemmer skal være enten formanden eller kassereren.

 

§ 10

Stk. 1:

Bestyrelsen holder møde så ofte formanden eller mindst 2 bestyrelsesmedlemmer begærer det.

Stk. 2:

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når samtlige bestyrelsesmedlemmer er indkaldt til mødet med 8 dages varsel, og mindst 3 af dens medlemmer er til stede ved mødet. Bestyrelsens beslutninger træffes ved stemmeflertal.

 

 § 11

Stk. 1:

Sekretæren udarbejder beslutningsreferat af bestyrelsens møder. Referatet forelægges til godkendelse af bestyrelsen i forbindelse med det næstkommende bestyrelsesmøde.

Stk. 2:

Sekretæren udarbejder referat af generalforsamlingen. Referatet forelægges den af generalforsamlingen valgte dirigent, som kan komme med bemærkninger og forslag til ændringer. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.

 

§ 12

Stk. 1:

Kassereren forvalter på foreningens vegne alle dennes indtægter og udgifter samt fører regnskabet.

Stk. 2:

Kassereren skal senest 1 måned før generalforsamlingen sende revisor det afsluttede regnskab.

Stk. 3:

Alle udbetalinger skal attesteres af kassereren samt et af bestyrelsens medlemmer. Bestyrelsen og revisor har til enhver tid ret og pligt til at kontrollere regnskab og kassebeholdning.

 

§ 13  Revision

Stk. 1:

Til at revidere regnskabet vælges af generalforsamlingen blandt medlemmerne uden for bestyrelsen 1 revisor og 1 suppleant for denne for 2 år ad gangen. Genvalg kan finde sted.

Stk. 2:

Til at revidere regnskabet indrømmes en frist på 14 dage, hvorefter det skal være tilbagesendt til bestyrelsens formand, ledsaget af eventuelle bemærkninger.

 

§ 14  Vedtægtsændringer og opløsning

Stk.1:

Til vedtagelse af forslag om vedtægtsændringer eller opløsning af foreningen kræves, at medlemmer fra mindst halvdelen af grundejerforeningens huse er mødt, og at mindst 2/3 af de fremmødte stemmer for forslaget.

Stk. 2:

Har medlemmer fra mindre end halvdelen af grundejerforeningens huse givet møde, men mindst 2/3 af de fremmødte stemmer for forslaget, indkaldes inden 14 dage til ekstraordinær generalforsamling, der kan vedtage forslaget med 2/3 majoritet - uanset de fremmødtes antal.

Stk. 3:

I tilfælde af foreningens opløsning udloddes foreningens midler til medlemmerne.

 

Oprindeligt vedtaget på stiftende generalforsamling lørdag den 26. februar 1972.

 §1 ændret på ordinær generalforsamling mandag den 24. februar 1975.

 § 6 ændret på ekstraordinær generalforsamling søndag den 17. marts 2002.

 Gennemgående revision godkendt på ordinær generalforsamling torsdag den 27. februar 2020.